Здрастуйте! у цій статті поговоримо про ремаркетинг.

Якщо користувач подивився сайт вашого інтернет-магазину, але нічого не купив, це ще не означає, що ви його втратили. Таких людей можна зробити своїми покупцями. А тих, хто здійснює цільову дію на зразок реєстрації або додавання товару в кошик, ви просто зобов’язані повернути на свій сайт. І для цього потрібен ремаркетинг (і ретаргетинг, що в общем-то одне і те ж).

У цій статті я простими словами розповім, навіщо потрібен ремаркетинг, як ним користуватися і які правила повторного залучення працюють краще. 

Що таке ремаркетинг

Уявіть ситуацію: ви шукайте якийсь товар в інтернеті. Нехай це буде одяг. Ви заходите в один інтернет-магазин, у другій, в третій. Дивіться товари, порівнюєте ціну, якість. Зупиняєтеся на найвигіднішому варіанті і раптом закриваєте вкладку. З’явилися нові справи, відключили інтернет, комп’ютер завис або ви просто зрозуміли, що вам зараз це не так потрібно.

Цілком нормальна ситуація. Особливо для інтернет-магазинів, коли між першим залученням клієнта і його покупкою може пройти багато часу. Іноді навіть кілька місяців.

Для того щоб не втрачати таких клієнтів і періодично їм нагадувати про себе, існує ремаркетинг.

ремаркетинг — це процедура повторного залучення користувача за допомогою реклами. Вас вже бачили колись, і ви просто нагадуєте людині про те, що ви є.

Ремаркетинг виконує відразу кілька завдань:

  • повертає клієнтів. у прикладі вище людина повернеться і купив те, що йому потрібно. Але вже пізніше.
  • підвищує впізнаваність бренду. люди навіть несвідомо можуть реагувати на те, що вже зустрічали. Від цього підвищується довіра і впізнаваність конкретної компанії.
  • покращує» теплоту ” клієнта. ті, кого ви повертаєте, вже заходили до вас. А значить, вони прийшли з якоюсь метою. І якщо ви запустите рекламу, то температура підвищиться. Замість холодної бази при ремаркетингу ви отримуєте теплу, яка краще мотивує на покупки.
  • економить гроші. повторне залучення клієнтів коштує дешевше, ніж пошук нових людей. І це не тільки гроші. Ви працюєте по готовій базі, з готовими рекламними оголошеннями. Потрібно просто їх персоналізувати і сказати, що клієнт вже у вас був.

Ремаркетинг-важливий інструмент для будь-якої компанії. Ви просто “дотискаєте” клієнтів, які не визначилися, або їм щось завадило. Ремаркетинг також дозволяє покупцям продовжувати працювати з брендом.

Ремаркетинг потрібен в різних ситуаціях. Якщо продажі якогось товару впали, варто нагадати про нього за допомогою повторного залучення зацікавлених людей. Або коли вам потрібно допродати різні товари на зразок чохлів до телефонів або страховки при покупці техніки. І найчастіша ситуація: товар складний, і споживачеві потрібен час щоб зважитися на покупку.

До категорій складних товарів відносяться дорогі покупки (машина, квартира, побутова техніка), одяг і взуття в інтернет-магазинах (все-таки потрібно почитати відгуки про магазин, дізнатися, чи підійде розмір), дорогі послуги (зробити крутий сайт або привести клієнтів).

Види ремаркетингу

Є три види ремаркетингу: миттєвий, залучаючий і соціальний.

миттєвий ремаркетинг — швидке реагування на зміну настроїв цільової аудиторії. Використовується відразу кілька каналів залучення: пошуковики, сайти, ролики на youtube, соцмережі. Все це робиться для підвищення впізнаваності.

ремаркетинг — орієнтир на звернення користувача і вчинення ним якоїсь активності. Найяскравіший приклад: додаткові товари. Коли ви приходите в магазин, вам запропонують купити не тільки конкретний продукт, але ще і корисні речі на додачу. Навіть якщо ви не оберете їх відразу, вам запропонують товари через рекламні канали пізніше.

соціальний ремаркетинг — найцікавіший вид ремаркетингу, який розрахований на взаємодію з користувачем. Якщо говорити грубо – це формування ком’юніті навколо бренду. Для цього найкраще підходять групи в соцмережах, які дозволяють користувачам об’єднуватися, задавати питання і взаємодіяти з брендом безпосередньо.

Якщо класифікувати ці три види за призначеннями, то виходить, що:

  • миттєвий маркетинг – отримання максимального результату за рахунок бомбардування користувача рекламою;
  • залучає 10 —&>- залучення увагу до продукту і додаткових послуг;
  • соціальний — вибудовування взаємин з користувачем і гра вдолгу.

Майбутнє саме за соціальним ремаркетингом. щоб користувачі купували, докуповували і залучали нових людей, потрібно спочатку вибудовувати таку систему, при якій кожна людина — гвинтик в налагодженому механізмі взаємодії компанії і споживача.

Як використовувати ремаркетинг в google adwords

Ремаркетинг в інтернеті працює наступним чином: коли ви заходите на сайт, то залишаєте інформацію про себе в файлах cookies. Там зберігається інформація про те, які сайти ви відвідували, по яких сторінках переходили, чим цікавилися, а що пропускали. При бажанні за допомогою цих даних можна знайти багато цікавого.

Пошуковики використовують ці файли для того, щоб показувати рекламу. Мій недавній приклад ремаркетингу: я шукав кросівки, замовив їх, а потім ще місяць не міг позбутися реклами інтернет-магазинів зі схожими моделями. Думаю, у кожного набереться з десяток таких випадків, коли вони шукали товар в інтернеті, а потім зустрічали оголошення з ним же на багатьох сайтах.

Дві основні пошукові системи, в яких можна налаштувати ремаркетинг-яндекс і гугл. Повторна реклама в google так і називається-ремаркетинг, тому почнемо з нього.

крок 1. налаштовуємо збір даних. 

Переходимо в google analytics і натискаємо на шестірню. Відкриваємо панель»адміністратор”. В налаштуваннях вибираємо “код відстеження» – “збір даних”.

У вікні натискаємо слайдер»вкл”. Готово.

крок 2. збираємо рекламну аудиторію. 

На сторінці «аудиторії» натискаємо на «+список ремаркетингу». Потім “відвідувачі сайту”. Потім потрібно налаштувати умови, за якими буде відкриватися реклама.

Кнопка “+ правило ” може додати умови. Наприклад, збираємо аудиторію з тих, хто не був в російській розділі контактів.

Для декількох наборів потрібно натиснути на “показати додаткові налаштування”.

У контекстній рекламі можна налаштовувати рекламу на списки, які містять мінімум 100 активних користувачів. якщо вам потрібна ще більш широка настройка, то переходимо: «адміністратор» — «ресурс» — «налаштування аудиторії» — «аудиторії».

За допомогою цієї настройки ви можете розділити аудиторію по:

  • виконання дій.
  • місцем проживання.
  • пристроїв, через які люди заходять в інтернет.
  • кількості проведеного часу на сайті.

крок 3. налаштовуємо рекламну кампанію. 

Її налаштування нічим не відрізняється від звичайної. вказуємо бюджет, стратегію, мови і гео. Після цього-кількість показів рекламних оголошень. Створюємо групу і в верхньому меню вибираємо: «контекстно-медійна мережа» — «інтереси і ремаркетинг» — «+ таргетинг».

Далі вибираємо ” інтереси і ремаркетинг».

А потім вибираємо список, який ви підготували в другому пункті. Виключаємо аудиторію, що вам не підходить, і ремаркетинг в google готовий.

Як використовувати ретаргетинг в яндекс.директ

Перед тим як налаштувати ретаргетинг, потрібно встановити яндекс.метрику на кожен з сайтів, з яких ви будете збирати аудиторію. Після цього налаштовуємо цілі і сегменти. Цілі-поведінка користувача (відкрив конкретну сторінку, провів на сайті більше хвилини і т.д.), а сегмент — характеристика користувача (звідки прийшов, з якого пристрою або в якому браузері).

1. Після цього можна приступати до ретаргетингу. Заходимо в рекламну кампанію і вибираємо редагування групи оголошень. тиснемо по кнопці»умови ретаргетінга”.

Додаємо умови.

Зберігаємо умову. Можна налаштувати одне або кілька, дивлячись що вам потрібно. після цього можна запускати рекламну кампанію. Маркетологи рекомендують встановлювати ціну вище, ніж при холодній рекламі, тому що ви отримуєте більше шансів на залучення клієнта.

Як використовуватиРетаргетинг в соцмережах

Ремаркетинг також можна налаштовувати в соціальних мережах. Він потрібен рівно для тих же цілей, що і контекстна реклама, але іноді може обійтися набагато дешевше. Розберемо настройку на прикладі вконтакте, тому що це найпопулярніша соцмережа в ру-сегменті.

Залучати аудиторію можна двома способами: потрібно заздалегідь підготувати аудиторію і просто завантажити файл (у файлі можна прописати id сторінок або електронну пошту) або встановити піксель вконтакте (javascript-код, який вставляється у вихідний код сайту і дозволяє відстежувати всіх відвідувачів). Піксель зручніше, а також по ньому можна налаштовувати динамічний ремаркетинг (новий рекламний інструмент вконтакте, який дозволяє показувати користувачам тільки максимально релевантні оголошення).

Зробити рекламне оголошення можна двома способами. Можна клікнути по аудиторії ретаргетінга, яка вказана у вас в кабінеті.

Або створити звичайне оголошення з аудиторією ретаргетингу.

Запустити оголошення, якщо аудиторія менше 100 осіб, не можна.

Кількість аудиторії вказано на момент створення оголошення або останнього редагування. Воно може не збігатися з реальною кількістю. Але рекламна кампанія враховує всіх користувачів на конкретний момент часу. Якщо хочете отримати актуальну інформацію про кількість аудиторії, просто відредагуйте і збережіть зміни, нічого не змінюючи всередині.

Ремаркетинг в соціальних мережах підвищує впізнаваність бренду. Навіть якщо людина, незацікавлений в товарі, буде постійно бачити рекламу в умовному вконтакте, то вже наступного разу в голові спливає «так я пам’ятаю, щось таке мені зустрічалося».

Як правильно залучати користувачів повторно

Тепер кілька загальних порад про те, що потрібно робити для того, щоб рекламна кампанія була успішною. Перше-правильно вибирайте цільову аудиторію. Ца відіграє велику роль. Орієнтуйтеся на тих, хто провів на сайті велику кількість часу, практично здійснив цільову дію, але щось йому завадило.

І групуйте аудиторію за тими ж ознаками, що і при складанні звичайної рекламної кампанії. Персоналізацію ніхто не відміняв.

Для налаштування ремаркетингу або ретаргентингу, вам потрібно завжди вказувати, скільки часу потрібно зберігати дані про користувачів. Якщо вкажете занадто мало, то частина аудиторії відсіється. Якщо занадто багато – просто втратите гроші. Найкраще дивитися, скільки в середньому людина приймає рішення про покупку. Місяць? вказуйте 35-40 днів. Тиждень? вкажіть 8-10 днів, щоб не промахнутися. Так ви і кошти заощадите, і аудиторію не втратите.

Мінімальний термін зберігання даних про користувача-1 день.

Ще одна важлива штука-обмеження кількості показів. Про неї забувають навіть ті, хто просто налаштовує рекламне оголошення. Але при ремаркетингу це грає ще більшу роль. Настирлива реклама викликає тільки бажання закрити її скоріше і ніколи не звертатися в цю компанію. Обмежуйте покази одному користувачеві.

Не забувайте виключати людей, які вже зробили покупку. Один такий прокол може коштувати десятки тисяч рекламного бюджету. сприймайте купили як тих, хто вже лояльний до вашого бренду і охоче придбає новий продукт або заміну старому через якийсь час. хороший приклад такого ремаркетингу:

Людина купила машину, і через 2-3 роки йому приходять листи про те, що компанія оновила модельний ряд, а для тих, хто вже купував авто, є знижка або спеціальна пропозиція. Поганий приклад: людина пройшла квест, а йому через тиждень пропонують пройти його повторно.

Ремаркетинг-один з найефективніших інструментів для роботи з аудиторією. Якщо у вас складний товар або користувачі довго приймають рішення про покупку, без повторного нагадування ви не зможете добре продавати. Щоб нагадувати про себе і свій продукт, потрібно час від часу запускати рекламну кампанію, розраховану на тих, хто здійснював цільову дію. Головне-грамотно налаштувати оголошення.