Здрастуйте! у цій статті ви дізнаєтеся про особливості партизанського маркетингу, познайомитеся з основними методами просування продукції за допомогою прихованої реклами.
сьогодні ви дізнаєтеся:
- у чому суть і відмінності партизанського маркетингу;
- які методи і прийоми використовуються при прихованому маркетингу;
- які інструменти можна використовувати для прихованої реклами.
Поняття партизанського маркетингу
Вперше цей оригінальний термін ввів в ужиток відомий американський маркетолог джей левінсон. Його книга з однойменною назвою» партизанський маркетинг”, що вийшла в 1984 році, відкрила нові способи реклами продуктів при мінімальному бюджеті. Така оригінальна назва була взята з військової термінології, означаючи ведення дій по залученню клієнтів невеликими силами, недорого і практично непомітно.
сучасний партизанський маркетинг – це ціла сукупність методів та ідей для просування бренду або окремого виду продукції, яка передбачає мінімальні вкладення і нестандартний підхід.
Цей низьковитратний вид маркетингу спочатку повинні були використовувати початківці підприємці і нові компанії з обмеженим стартовим капіталом. Деякі види реклами виявилися настільки ефективні і оригінальні, що швидко були освоєні і адаптовані великими іменитими торговими марками.
Особливості партизанського маркетингу
Головна особливість цього виду просування товарів-мінімальні фінансові вкладення в рекламу. Сучасний споживач досить досвідчений і не так активно реагує на стандартні способи залучення його уваги. Партизанський маркетинг спрямований на пошук абсолютно нових ідей, які часто коштують копійки.
серед інших характерних особливостей:
- нестандартний підхід до показу і представлення продукту, креативність проведеної стратегії.
- мінімальний бюджет або його повна відсутність.
- присутність епатажних методик, які можуть злегка виходити за рамки прийнятої моралі та етики в суспільстві (але відмінно привертають увагу).
- застосування психологічних прийомів і способів, що допомагають схилити споживача до прийняття рішення про покупку.
- кожен новий прийом використовується тільки один раз: повтор одного і того ж нестандартного маркетингового дії рідко дає хороший результат.
На відміну від стандартних підходів партизанський маркетинг на перше місце ставить незвичайні прийоми, яскраві і запам’ятовуються «фішки».
Ключові завдання
незалежно від обраної стратегії і виду партизанського маркетингу, його основними завданнями є:
- досягнення високої продуктивності при роботі з малобюджетними джерелами (незвичайне оформлення вітрин або торгового залу, що привертає проходять повз покупців).
- бюджетні способи залучення уваги (яскраві стікери або миготливі лампочки поміщають на упаковці бренду, який рекламують).
- розробка точкового впливу на споживача (відмінний приклад – роздача візиток з рекламою недорогого сто клієнтам магазину автозапчастин).
6 розміщення інформації в найнесподіваніших місцях (на дверцятах машин таксі, на бортах громадського транспорту тощо).
Основним завданням залишається підвищення впізнаваності нового бренду, збільшення продажів продукції і створення популярності серед покупців різного віку.
2 основні види партизанського маркетингу
Більшість вітчизняних підприємств тільки відкриває для себе партизанський маркетинг і його цікаві технології.
але вже можна говорити про декілька певних видів:
- яскравий епатаж : у рекламі активно використовується завуальована еротика, сексуальний підтекст, нестандартний гумор. Він орієнтований на молодь, яка мислить більш відкрито.
- вірусний маркетинг : не вказано в книзі левінсона, але повністю відповідає принципам партизанського маркетингу (велика віддача при маленьких вкладеннях). В основі лежить психологічний прийом: якщо споживачеві сподобався ролик, рекламний проспект або пост в соціальних мережах, він обов’язково поділиться з друзями, запропонує їм подивитися.
- прихований маркетинг : найцікавіший вид, що передбачає розробку різних стратегій. Сюди відносять завуальовану рекламу, яка більше нагадує обмін думками між звичайними людьми (показаний мигцем продукт в серіалі або кліпі, відгуки на форумах або в соціальних мережах і т.п.).
Всі види партизанського маркетингу переплелися між собою, а в одній рекламній акції застосовуються різні техніки. Це дозволяє швидко отримати перший прибуток, зробити товар затребуваним в короткі терміни.
Види прихованого маркетингу
Всі способи розробляються з урахуванням швидкої віддачі у вигляді прибутку або впізнаваності. Акції повинні приносити результат вже після перших днів реклами.
партизанський маркетинг в дії грунтується на поєднанні декількох інструментів:
- робота з потенційними споживачами через соціальні мережі . Метод передбачає створення груп з яскравим контентом, цікавою інформацією про новий продукт. До поширення інформації в соціальних мережах все частіше вдаються солідні компанії, які намагаються бути ближче до своїх клієнтів.
- розробка оригінальної “легенди” про нову продукцію . Вона повинна обов’язково поєднувати реальні факти і цікаві історії.
- розміщення реклами якомога ближче до потенційного споживача (хороший приклад-лікарський засіб для поліпшення травлення, інформація або фото якого розміщено на кулінарному форумі).
- правильний вибір місця і часу пропозиції своїх послуг або продукції (таргетована реклама в соціальних мережах працює за цим принципом і приносить відмінні результати).
Це приблизний список популярних інструментів, який можна застосовувати в просуванні продукції. Креативні маркетологи розробляють нові варіанти і цілі акції, оперують несподіваними інструментами, постійно поповнюючи і розширюючи їх перелік.
Канали і методи прихованого маркетингу
Прихований маркетинг відрізняється від звичної реклами ненав’язливістю. Найчастіше споживач не здогадується про вплив на нього, про вироблених маніпуляціях, що спонукають зробити придбання. Основне завдання-клієнт повинен самостійно зробити вибір на користь рекламованого товару або торгової марки.
для роботи в прихованому маркетингу використовуються загальнодоступні і недорогі канали:
- тематичні форуми за інтересами (під виглядом звичайних користувачів можна розповідати про переваги продукту або створювати негативний імідж конкурентів);
- соціальні мережі (відмінно працює вірусний контент);
- відомі блогери та медійні особистості (за невелику плату вони охоче користуються новим товаром або послугами);
- канали типу youtube (неординарні відеоролики привертають увагу, допомагаючи просувати необхідну продукцію).
В основі більшості методів прихованого маркетингу лежить встановлення контакту зі споживачем. Вони повинні викликати інтерес і бажання ближче познайомитися з брендом, створювати позитивне враження.
для цього можна використовувати:
- відгуки про продукт, які розміщуються від імені звичайних або відомих людей. Вони можуть бути про сам бренд або його основний конкурент, позитивними або негативними;
- коментарі до рекламних статей, рецептів або бесід в групах;
- різні огляди, виконані у вигляді фоторепортажу, відеосюжету або невеликої статті на сайті.
Останнім часом методи та інструменти партизанського маркетингу витісняють звичну рекламу. Він довів свою ефективність і активно використовується підприємцями і компаніями найвищого рівня, допомагаючи економити бюджет і знаходити підхід до кожного клієнта.