Здрастуйте! у даній статті ми розповімо про те, що таке крос-маркетинг і як його правильно застосовувати.

сьогодні ви дізнаєтеся:

  • що таке крос-маркетинг;
  • які існують види та інструменти крос-маркетингу;
  • як провести крос-маркетингову кампанію.

маркетинг вчить розвивати партнерські відносини між різними гравцями ринку. Виробник повинен надавати якісний товар, щоб найбільш повно задовольнити потреби цільових клієнтів. Клієнти, в свою чергу, дякують за допомогу у вирішенні їх проблеми рублем і повторними покупками.

Роздрібні магазини намагаються об’єднати зусилля перших і других. Це дозволяє домогтися найбільш ефективного результату всім гравцям ринку. Співпраця гравців ринку для просування товару називається крос-маркетингом.

Що таке крос-маркетинг

крос-маркетинг – кооперація зусиль декількох компаній для просування випускаються (продаваних) ними товарів.

Прикладом крос-маркетингу може служити спільна пропозиція смартфона і сім-карти певного оператора за вигідною ціною в салоні стільникового зв’язку.

спільний маркетинг має ряд переваг, серед яких можна виділити наступні:

  • низькі витрати на просування. Ваш товар будуть просувати інші компанії, які також отримають вигоду від вашої співпраці. Досить згадати крос-акцію супермаркету» перехрестя ” і ювелірного магазину sunlight, коли при покупці в супермаркеті на суму більше 2 000 рублів, покупець отримував купон на безкоштовне отримання ювелірного виробу в магазині sunlight.
  • налагодження співпраці з іншими компаніями, яке в майбутньому може принести хорошу вигоду. Наприклад « “перехрестя” і sunlight можуть спільно закуповувати торгові меблі і отримати знижку від виробника за більший обсяг замовлення.
  • більша кількість контактів вашого бренду з цільовою аудиторією.
  • швидкий результат.
  • підвищення впізнаваності бренду і поліпшення іміджу в очах споживачів.

Види крос-маркетингу

Крос-маркетинг підрозділяється на два види, в залежності від тривалості періоду співпраці двох компаній. Відповідно виділяють стратегічний і тактичний крос-маркетинг.

тактичний крос-маркетинг – короткострокове одноразове співробітництво двох або більше компаній з метою просування продукції кожної з них. Спільна акція» перехрестя ” і sunlight – приклад тактичного крос-маркетингу.

стратегічний крос-маркетинг – довгострокове співробітництво, спрямоване на вирішення різнобічних завдань. Прикладом стратегічного крос-маркетингу може служити співпраця мережі ресторанів макдоналдс і компанії кока-кола.

Крім двох основних видів крос-маркетингу, можна виділити ще один-крос-культурний маркетинг, коли співпрацюють компанії з різних країн.

У яких випадках можна застосувати крос-маркетинг

Все було б занадто просто, якби не існувало обмежень для застосування спільного маркетингу.

крос-маркетинг застосовувати не можна, якщо:

  • ваша організація і передбачувана компанія-партнер пропоную товари, що знаходяться в різних цінових сегментах. Наприклад, якщо салон краси, що знаходиться в преміум сегменті, почне дарувати своїм клієнтам дешевий лак для нігтів, то він втратить своїх клієнтів і зіпсує свій імідж.
  • цільова аудиторія вашої компанії і передбачуваної компанії-партнера не збігається. Наприклад, ваш салон займається виключно обслуговуванням чоловіків, а компанія-партнер виробляє і продає кольорові лаки для нігтів.
  • небажано співпрацювати з компанією, яка продає товари ніяк не пов’язані з вашими.
  • ваш товар і товар партнера не повинні конкурувати між собою.

Інструменти крос-маркетингу

Співпрацювати можна як в офлайн, так і в онлайн просторі. Крос-маркетинг в онлайн просторі називається сра (cost per action) або плата за дію.

У цьому випадку ви співпрацюєте з рекламними майданчиками (інтернет-ресурсами), які розміщують ваше оголошення на своїх сайтах, щоб забезпечити вам максимальну кількість переходів або покупок. Оплачуєте ви тільки залучених клієнтів, тому між замовником і виконавцем виникає якесь співробітництво.
Інструменти крос-маркетингу і сра наведені в таблиці.

Покрокова інструкція застосування крос-маркетингу

весь процес побудови крос-маркетингової кампанії можна представити у вигляді наступних 6 етапів:

  1. постановка цілей крос-маркетингової кампанії. Вони повинні бути виражені в конкретних числових показниках. Наприклад, збільшення продажів на 15%.
  2. вибір компаній партнерів, обговорення умов укладення партнерства та майбутніх заходів. Тут важливо врахувати всі вищеописані умови прийняття партнерства. Знайти компанії, готові до партнерства можна на офіційному сайті асоціації спільного маркетингу росії;
  3. підрахунок приблизного бюджету і позначення термінів співпраці;
  4. розробка плану крос-маркетингової кампанії (спільно з партнером). На цьому етапі ми затверджуємо майбутні заходи, визначаємо відповідальних, розписуємо терміни проведення кожного заходу, призначаємо санкції і бонуси для партнера;
  5. запуск крос-pr кампанії;
  6. аналіз результатів.

приклад. крос-маркетингова кампанія для інтернет-магазину, що займається продажем засобів для догляду за волоссям. Наш продукт представлений в преміум-сегменті.

  1. мета: збільшення продажів продукції лінії ” для жінок» на 10%;
  2. партнер: салон краси “красуня”. Сегмент-преміум, надає послуги по догляду за волоссям і нігтями для жінок;
  3. бюджет рекламної кампанії: 10 000 рублів;
  4. заходи: застосування наших засобів майстрами салону під час роботи, презентація корисних властивостей товару співробітниками салону під час надання послуги з подальшою пропозицією коштів до покупки; терміни: 3 місяці; відповідальні: адміністратор салону краси; вигода салону: безкоштовне надання засобів по догляду за волоссям; санкції: матеріальна компенсація;
  5. запускаємо;
  6. аналізуємо результати.