Здрастуйте! у цій статті ми розповімо про те, що являє собою реклама. Сьогодні ви дізнаєтеся які функції і завдання виконує реклама, що таке прихована реклама. Переваги та недоліки реклами. Яка реклама вважається недобросовісною і недостовірною.

Що таке реклама

Зараз, напевно, не знайти людину, яка не мала б хоч найменшого уявлення про рекламу. Все через те, що вона присутня практично скрізь.

Всі люди розуміють, що мається на увазі під поняттям «реклама», але мало хто може дати визначення цьому терміну. Якщо дослівно перевести з латинської мови, то отримаємо»кричати, доносити, вигукувати”. Насправді існує безліч трактувань слова»реклама”. Наведемо деякі з них.

реклама – це певний вид маркетингової діяльності, який спрямований на поширення свідомо оплаченої інформації для залучення споживачів і збільшення обсягів продажів.

реклама – це інформація, яка доноситься до споживача декількома способами, при цьому містить відомості про певний товар, послугу і т.д. Робиться це для популяризації продукції з метою привернути увагу до рекламованого об’єкту.

реклама – це попередньо оплачена форма поширення інформації.

реклама – це один з найдієвіших способів донести до потенційних клієнтів заздалегідь розроблену маркетологами інформацію.

Багато людей сперечаються, яке визначення більш достовірно. Згідно із законодавством, реклама – це інформація, яку поширюють з метою залучення клієнтів.

Але працівники рекламної індустрії незгодні з цим твердженням. Вони вважають, що реклама-це певний вид діяльності. У кожному варіанті є частка правди, тому справедливо буде стверджувати, що реклама це інформація, вироблена в процесі певного виду діяльності.

Цілі, завдання та функції реклами

Основною метою реклами є збільшення доходу компанії за рахунок підвищення попиту на надані послуги або реалізований товар.

Хороша реклама здатна довгий час підтримувати інтерес до продукту з боку споживачів, а також сприяє просуванню фірми на ринку.

Багато хто думає, що реклама-це марна інформація. Насправді вона виконує ряд дуже важливих функцій.

перерахуємо основні:

  • інформування споживачів про рекламований товар;
  • формування іміджу торгової марки;
  • переконання людей в необхідності вчинити будь-які дії (наприклад, купити товар або скористатися послугою);
  • нагадування про необхідність придбати рекламований товар. Наприклад, ви постійно забуваєте купити запасну лампочку, але увійшовши в магазин, бачите рекламу цього продукту. Можна з великою впевненістю стверджувати, що ви згадаєте про запасний лампочці і купите її;
  • закріплення досвіду, раніше досконалої покупкою. Припустимо, ви користувалися милом однієї торгової марки і воно вам подобалося. Це мило у вас закінчилося, і ви пішли в магазин за новим. Ви можете вибрати миючий засіб іншого виробника, але якщо торгова марка першого гігієнічного засобу буде часто потрапляти на очі (наприклад, переглядаючи телевізійні реклами), то вам не захочеться експериментувати, і ви оберете перевірений розрекламований продукт.

крім функцій, реклама виконує ряд завдань:

  • збільшення попиту на рекламований товар;
  • утримання позицій на ринку товарів і послуг
  • пошук нових каналів для реалізації продукції;
  • створення ефекту заповненості ринку певним товаром;
  • створення та підтримка відповідного іміджу компанії на ринку;
  • поширення інформації серед споживачів про хорошу якість продукту.

Учасники рекламного процесу

Як ми вже говорили, реклама-це певний вид діяльності, в процесі якого задіяно багато людей.

Якщо людина вирішила продати власну квартиру, написав оголошення, розклеїв його і чекає покупців, то в цьому процесі задіяно мінімальну кількість учасників. Ми ж розберемо випадок більш масштабний, де учасників процесу більше 2 осіб.

приклад . Компанії з виробництва м’яких меблів необхідно провести рекламну кампанію і поширити інформацію про виготовлюваної ними продукції. Керівник звертається за допомогою в рекламне агентство, де виходячи з його побажань, розробляють буклети, замовляють банери, знімають відеоролик для показу на тб і т.д. Після чого агентство наймає людей, які будуть поширювати друковану інформацію, кріпити банери. Все це робиться для того щоб в ході рекламної кампанії максимальна кількість людей дізналася про існування виробника м’яких меблів (замовника) і його продукції.

а тепер будемо розбиратися, хто є хто в цьому ланцюжку.

Замовник реклами є рекламодавцем . Рекламне агенство-рекламопроизводителем , люди, яких наймає агентство для поширення інформації – рекламорозповсюджувачами, а населення, на яке орієнтоване оголошення – рекламоодержувачами . Агентство може бути одночасно і виробником і розповсюджувачем реклами, якщо в його штаті є відповідні співробітники.

споживач реклами це ключова ланка всього ланцюжка, тому що рекламна індустрія працює для того, щоб рекламоодержувач побачив необхідну інформацію.

Види реклами

Залежно від способу поширення, мети, місця розташування оголошень і т. Д., реклама підрозділяється на види, а вони, в свою чергу, на підвиди. Саме їх ми зараз і розберемо.

грунтуючись на первісної мети, реклама буває:

  1. комерційна або економічна . Це реклама, яка нас оточує повсюдно. Тобто інформація, яку поширюють, доносять до потенційних клієнтів з метою подальшого придбання. Наприклад, вам на очі попалося оголошення який-небудь медичної клініки. Така реклама спонукає вас відвідати цей центр, скористатися послугами фахівців і згодом оплатити консультацію лікарів.
  2. політична . Яскравим представником політичної реклами є передвиборча агітація населення. У таких рекламних роликах не змушують щось купувати, але закликають вчинити певну дію, тобто проголосувати за певного кандидата в депутати, партію і т. Д.
  3. соціальна . Така реклама спрямована на досягнення будь-яких важливих громадських або благодійних цілей. Наприклад, реклама, де наочно інформують про шкоду сигарет або спиртних напоїв покликана вберегти громадян від згубних звичок. А інформація про сиріт в дитячих будинках допомагає нещасним дітям знайти сім’ю.

також в залежності про специфічність мети реклама підрозділяється на:

  • контррекламу-це спростування інформації, яка була представлена через недобросовісну рекламу;
  • антирекламу-інформація, яку поширюють з метою знизити попит на певний товар або дискредитувати його.

залежно від способу і місця розміщення реклама буває наступних видів:

Зовнішня реклама

Ця реклама, яка знаходиться на вулиці, тобто поза закритим простором. Вона розрахована на візуальне сприйняття людиною (білборди, вивіски, афіші, плакати і т.д.).

до основних видів зовнішньої реклами можна віднести:

  • ролерні дисплеї;
  • вуличні білборди;
  • декоративні покажчики;
  • відеоекрани;
  • жива реклама;
  • електронні табло;
  • тумби;
  • пос-матеріали;
  • масштабні об’ємні конструкції;
  • афішні стенди.

Вважається, що зовнішня реклама ефективна, якщо вона містить інформацію, яку людина сприймає протягом 1 секунди. Зовнішні рекламні плакати завжди яскраві, що запам’ятовуються, а інформація в них викладена коротко, лаконічно і компактно.

При виборі місця розміщення рекламного оголошення враховується багато факторів. Це і прохідність вулиць, і швидкість руху автомобілів, і наявність великої кількості будівель. Наприклад, якщо розмістити білборд в центрі міста, де багато світлофорів і висотних знань, то рекламу побачать:Перехожі, користувачі громадського транспорту і власних авто (коли стоятимуть на світлофорах), люди, що живуть в довколишніх будинках з вікон квартир, офісів і т. Д.

Зовнішня реклама має свої переваги і недоліки.

до переваг відносяться :

  • відносно низька вартість;
  • широке охоплення цільової аудиторії;
  • можливість заплатити один раз, а ефект отримувати протягом довгого часу;
  • широкий спектр варіантів розміщення інформації.

недоліками зовнішньої реклами можна вважати :

  • неможливість передати всю наявну інформацію;
  • атмосферні опади (дощ, град і т. Д.), які можуть пошкодити рекламний контент;
  • 6.у деяких випадках висока собівартість виготовлення масштабних рекламних конструкцій.

Реклама в засобах масової інформації (змі)

Це поширення рекламної інформації на телебаченні, радіо або друкованих виданнях. Найбільш ефективним способом передачі інформації в змі є реклама на телебаченні. Такий вид реклами створює ілюзію спілкування з кожним глядачем.

Основним форматом можна вважати короткометражний ролик, який несе певну інформацію.

до переваг телевізійної реклами можна віднести :

  • вплив на телеглядача за допомогою візуальних і звукових ефектів;
  • максимальне охоплення цільової аудиторії;
  • психологічний вплив на підсвідомість людей;
  • великий вибір серед різних ефектів, які спонукають зробити певну дію.

недоліками вважаються :

  • досить висока собівартість рекламних роликів і ефірного часу;
  • у деяких випадках негативне ставлення телеглядачів до набридливої реклами.

Реклама в інтернеті

На сьогоднішній день реклама в інтернеті є найбільш ефективним способом рекламування товарів і послуг. Цей вид з’явився відносно недавно, тому що і сам інтернет став доступний не так давно.

Основною перевагою інтернет-реклами є її низька собівартість і обхват максимальної кількості користувачів пк.

На відміну від реклами на телебаченні, в мережі, для того щоб переглянути рекламний ролик, необхідно зробити певну дію, тобто клікнути в виразно місці. Наприклад, коли ми дивимося фільм по телевізору, і він переривається на рекламу, то вас не питають, хочете ви її дивитися чи ні. Її показують незалежно від вашої думки. У випадку з інтернет-рекламою, користувач має право вибору. Він сам вирішує, цікава йому дана інформація чи ні. Якщо так, то він переглядає її.

Інтернет-реклама може бути представлена в різних форматах. Це реклама в яндексі, гугл, контекстна реклама, або у спливаючих вікнах.

існує кілька видів інтернет-реклами:

  • контекстна реклама . Інформація, яка відповідає змісту інтернет-сторінки, на якій вона знаходиться. Наприклад, ви читаєте книгу улюбленого автора онлайн. На цьому ж ресурсі вам пропонують купити друкований варіант цієї книги. Така реклама і є контекстною.
  • медійна реклама . Це інформація, розміщена на сайтах, які є рекламними майданчиками. Наприклад, вам необхідно продати ділянку землі і ви своє оголошення розміщуєте на сайті, яке спеціалізується на продажу нерухомості.
  • вірусна реклама . Говорячи простою мовою це “сарафанне радіо”, тобто та інформація, яку поширюють самі користувачі (в більшості випадків безкоштовно). Припустимо, ви купили зволожувач повітря і порадили придбати цей же продукт своїм знайомим.
  • таргетована реклама – це донесення інформації до певних користувачів пк, які відповідають вимогам, встановленим рекламодавцем. Цей вид реклами широко використовується в соц. Мережа. Наприклад, реклама жіночої нижньої білизни буде потрапляти на очі представницям прекрасної статі у віці від 18 до 50 років.
  • нативна реклама – це ненав’язлива реклама, яка гармонійно поєднується з контентом сайту. Користувач може навіть не усвідомлювати, що переглядає рекламу. Вона не викликає негативу з боку відвідувачів ресурсу.
  • тизерна реклама – це поширення завуальованої інформації, при якому створюється якась інтрига. Така реклама заманює користувачів здійснити дію (клікнути в певному місці) для того щоб переглянути відео, картинки і т.д. Повністю.
  • email розсилки 8>–>- це розсилка листів, які містять інформацію рекламного характеру на адреси електронної пошти.
  • продакт плейсмент в онлайн-іграх – поширення інформації і самого продукту в геймплеї гри.

Друкована реклама

Це надрукована на папері рекламна інформація (листівки, буклети, каталоги, книги, візитні картки тощо).

Багато людей віддають перевагу саме надрукованій інформації, тому що її можна взяти в руки, погортати, зберегти у себе і т. Д.

наприклад , ви купуєте продукти в одному супермаркеті. Іноді по телевізору повідомляють про початок акцій на будь-які товари. Але, крім цього, кожен понеділок на касі можна взяти газету (каталог акційних товарів на цьому тижні), яку ви вивчите вдома і складете список майбутньої покупки. В такому випадку інформацію з відеоролика на тб важко сприйняти, а друковане видання більш зручно для покупців.

Пряма реклама

Це вид реклами, при якому між споживачем і розповсюджувачем реклами встановлюється двосторонній зв’язок.

Пряма реклама має на увазі як особистий, так і неособистий контакт.

наприклад , до вас можуть підійти з якоюсь пропозицією на вулиці, зателефонувати, або звернутися через лист, відправлений на електронну пошту. У будь-якому випадку інформація буде адресована особисто вам.

Дуже часто можна зустріти негативне ставлення рекламоодержувачів до розповсюджувачів інформації. Проте такий вид передачі інформації та рекламування товарів активно розвивається і вдосконалюється.

Реклама на сувенірній продукції

Напевно у кожного громадянина нашої країни є кружка, ложка, брелок, календар або інший сувенір, де є назва будь-якої торгової марки.

Це свого роду безкоштовний презент, який демонструє потенційному клієнту доброзичливість продавця.

Реклама в транспорті

Це інформація, яку поширюють у будь-яких видах транспорту. До такої реклами відносяться всілякі оголошення в метро, автобусах, трамваях і т. Д.

основними перевагами реклами в транспорті є:

  • низька собівартість. Наприклад, перевізнику платять один раз, а люди переглядають оголошення протягом довгого часу;
  • висока ефективність. Найчастіше пасажирам нічим зайнятися під час поїздки, тому вони вивчають будь-яку інформацію, яка є всередині транспортного засобу;
  • максимальна кількість переглядів.

Законодавче регулювання

Рекламні відносини на ринку товарів і послуг регулюються на законодавчому рівні. Основні положення, які стосуються економічної (комерційної) і соц. Реклами прописані у федеральному законі»про рекламу ” (№38-фз від 13.03.2006 г). Політична реклама регулюється федеральним законом ” про політ. Партіях ” та “про громадські об’єднання”. Якщо йдеться про передвиборчу агітацію, тоді законом «про вибори».

Законодавством не дозволяється поширювати неправдиву та недобросовісну рекламу. За будь-які порушення настає адміністративна відповідальність.

Реклама специфічних товарів

У законодавстві кожної країни є свої категорії специфічних товарів, рекламуючи які необхідно дотримуватися суворих правил.

У деяких державах заборонено поширювати інформацію про спиртні напої та сигарети без відповідного напису, який розповідає про шкоду згубних звичок. Іноді можна зустріти таку умову, яка забороняє показ реклами спиртних напоїв до 22.00.

До цієї категорії товарів можна віднести і лікарські препарати, рекламуючи які необхідно попереджати людей про те, що самолікування може нашкодити їхньому здоров’ю.

Прихована реклама

Кожен рекламопотребитель вирішує сам буде він переглядати рекламу чи ні. Наприклад, будь-яка людина може переключити телевізійний канал, де крутять рекламу, або може не читати оголошення в транспорті, а просто дивитися у вікно.

Але іноді рекламу камуфлюють або не позначають як таку. В даний час існує багато методів впливу на людину як підсвідомих, так і не підсвідомих.

Якщо реклама діє на підсвідомість людини неусвідомлено для нього, в силу способу передачі, то її вважають прихованою.

Яскравим прикладом такої недобросовісної реклами деякі вважають вигаданий метод 25 кадру. Сенс його в наступному. Імовірно, зір людини за секунду сприймає 24 кадри, а в деякі реклами, фільми, передачі і т.д. Вставляють 25 кадр, який несе інформацію рекламного характеру. Вважалося, що саме 25 кадр діє на підсвідомість в обхід свідомості людини. Тобто вселяє зробити будь-яку дію. Але в 1958 році наявність психологічного впливу 25 кадром на свідомість людини було спростовано вченими.

У багатьох країнах прихована реклама заборонена, а за порушення цієї умови передбачається відповідальність. Але людству невідомі випадки, коли порушники були покарані.

Позитивні та негативні сторони реклами

Як і будь-який вид діяльності, реклама має свої позитивні і негативні сторони.

розглянемо їх докладніше за допомогою таблиці.

Недобросовісна та недостовірна реклама

Згідно з чинним законодавством реклама повинна бути добросовісною і містити достовірну інформацію. Але як зрозуміти де яка реклама?

для цього пропонуємо ознайомитися з таблицею, де описані ознаки недобросовісної реклами та види недостовірної реклами.

Висновок

Реклама-це передача інформації, яка оплачується замовником. Рекламують продукцію з метою підвищення прибутку за рахунок збільшення попиту на товар. Рекламна кампанія найчастіше здійснюється через посередників (рекламні агентства).

Споживачем реклами є люди, які переглядають надану інформацію. Вони це можуть робити усвідомлено (якщо шукають інформацію про який-небудь товар) або несвідомо (коли переглядають відеоролик по телебаченню, який перервав фільм або передачу).

Існує величезна кількість видів реклами товарів і кожен з них має свої переваги і недоліки. Люди по-різному ставляться до рекламної інформації. Але незалежно від думки суспільства рекламна індустрія розвивається і приносить мільярдний прибуток щорічно.