Здрастуйте! вами виконана велика робота: створений власний сайт, або він ще в процесі створення. Сайт повинен приносити дохід вам і користь відвідувачам. Що для цього потрібно зробити, як домогтися високої відвідуваності, про це і піде мова в нашому сьогоднішньому матеріалі.

Поняття цільової аудиторії сайту

цільова аудиторія – це те коло користувачів, для яких призначений конкретний ресурс. Такі відвідувачі вважаються цільовими, так як вони точно знають, що хочуть отримати в кінцевому підсумку. Але це визначення всієї суті термінології не відкриває, тому розглянемо все на прикладах.

розглянемо простий приклад. хто буде цільовою аудиторією художника, що малює аніме? найпоширеніший відповідь: будь-яка людина. Це в корені неправильно. Хоча б тому що той, хто до цієї культури байдужий, таку картину ніколи не купить. Він може з цікавістю спостерігати за процесом, навіть бути в захваті від результату, але покупку все одно не зробить. Так що ж виходить?

А виходить те, що важливу роль відіграє не тільки зацікавленість в продукті, але і готовність його купити. Тоді основна аудиторія-це люди фінансово забезпечені, які не мають проблем з грошима.

Але з такою групою людей працювати дуже складно, тому аудиторію ділять на групи.

Розподіл цільової аудиторії по групах

основними можна назвати наступні групи:

  • ті, хто хоче отримати інформацію;
  • ті, хто хоче зробити вибір товару або послуги;
  • ті, хто хоче придбати товар або послугу.

Також на сайт часто заходять так звані «непрямі» користувачі. Це ті, хто в пошукових системах вводить запити, схожі на те, що вони шукають. Вони теж можуть купити якийсь товар, але в рідкісних випадках. Тому саме на них сайти орієнтують рідко, або взагалі не орієнтують.

Більшість таких відвідувачів залишають сайт протягом 60 секунд, просто побродивши по ньому.

Крім того, цільову аудиторію поділяють ще на кілька сегментів, з якими ведеться окрема робота. Тобто, до кожної групи людей потрібен індивідуальний підхід.

Якщо власник будь-якого ресурсу вивчає свою цільову аудиторію, надалі він зможе значно зменшити витрати на рекламу, так як відразу можна буде відбирати тільки адресну.

Як дізнатися цільову аудиторію сайту

Що ж потрібно зробити для того, що визначити ца правильно?

перш за все, зробити наступні кроки:

  • в загальних рисах скласти портрет користувачів з урахуванням статі, доходу, професії, сімейного стану і так далі;
  • з’ясувати, чим ваш продукт або послуги можуть допомогти користувачеві;
  • проаналізувати, як користувач може відреагувати на головну сторінку сайту (орієнтовно);
  • розібратися, чому користувач повинен захотіти скористатися представленим у вас продуктом, або послугою.

Зробити частину з цього за допомогою статистики пошукових систем (наприклад, система яндекс надає таку можливість).

Не бійтеся зменшувати коло потенційних клієнтів. Якщо все зробити вірно, такі дії приведуть тільки до зростання прибутку.

для визначення цільової аудиторії також існує кілька перевірених способів:

  • використовувати лічильник відвідуваності (він дозволяє дізнатися географічне положення потенційних клієнтів, скільки часу вони перебували на сайті, яка інформація здалася їм цікаво і так далі);
  • 6 замовити проведення такої аналітики фахівцям, але обмовимося, що коштує це досить дорого;

  • на сторінці сайту помістити форми для заповнення анкет, або аналізувати ті дані, які відвідувачі вводять в процесі реєстрації;
  • під час бесіди з друзями, знайомими та родичами опитати їх. Але робити висновки на основі подібних опитувань не варто, це просто необ’єктивні дані, хоча найпростіший варіант.

розглянемо, які види цільової аудиторії можуть бути.

за групами споживачів:

  • просто споживачі різних товарів і послуг;
  • ділові люди;
  • фахівці в самих різних сферах діяльності;
  • держ. Службовці і апарат чиновників.

по затребуваності товару або послуги в конкретний час:

  • зацікавлені споживачі – ті, хто ще не впевнений, що хоче придбати, поки шукають потрібну інформацію;
  • споживачі, які вибирають: ті, хто визначається, який саме варіант придбати;
  • споживачі, які купують. Вони чітко знають, що хочуть, готові прямо зараз втілити своє бажання в життя.

Така типологія дозволяє розширити кількість не просто відвідувачів сайту, а саме покупців товарів і одержувачів послуг.

Цільова аудиторія блогу

Як і для власника сайту, для блогера цільова аудиторія дуже важлива. Навіщо вести блог, який ніхто не читає? звичайно, для всіх, як то кажуть,» міл не станеш”, але від цільової аудиторії безпосередньо залежить популярність блогу і рівень доходу від реклами, якщо така в блозі є.

Де ж взяти інформацію про своїх читачів, якщо замовляти дослідження серйозним фахівцям занадто накладно фінансово?

є такі варіанти:

  • опишіть в блозі, яку інформацію хочете дізнатися. Люди люблять відчувати себе причетними до важливої справи, тому допоможуть;
  • проведіть опитування, а за участь у ньому запропонуйте своїм читачам який-небудь бонус;
  • скористайтеся спеціальними сервісами, які аналізують аудиторію.

Як залучити цільову аудиторію

За великим рахунком, залучити звичайних відвідувачів на сайт або читачів в блог не складає величезних труднощів. Але якщо зайнятися залученням клієнтів, які цільовими не є, користі від цього ніякої. Єдине, що вони вам принесуть, це збільшення кількості відвідувачів.

Навіть можна переконати рекламодавця, що сайт відвідує багато людей, щоб він розмістив рекламу саме на вашому ресурсі, але обман все одно розкриється, а значить, навряд чи з вами захочуть співпрацювати далі.

у чому ж позитивні риси саме ца?

  • збільшується кількість людей, які готові купити продукт, товар або замовити послугу;
  • з’являється можливість отримувати дохід від різних партнерських програм і так далі.

що ж зробити для залучення “потрібних” відвідувачів?

  • потрібно намагатися писати матеріали, максимально відображають тематику сайту;
  • текст повинен бути правильно оптимізований;
  • якщо ведете блог, то зупиніться на одній темі, розширюйте коло тематик поступово;
  • створюйте групи за потрібними тематиками в соціальних мережах;
  • розкручуйте свій блог або сайт на тематичних форумах;
  • не ігноруйте негативні відгуки та коментарі. З ними потрібно вести роботу;
  • підтримуйте зв’язок зі своєю аудиторією;
  • ставтеся з повагою до будь-якого відвідувача, купив він щось чи ні;
  • якщо прочитали матеріал іншого автора, який заслуговує на увагу, викликає інтерес, прокоментуйте його. Коментар привертає до того, хто його залишив увагу і поступово викличе довіру аудиторії;
  • розміщуйте рекламу на інших сайтах;
  • замовляйте статті в змі;
  • експериментуйте, втілюйте в реальність свої ідеї.

Висновок

Підводячи підсумки статті, хочеться відзначити: щоб привернути до свого сайту або блогу увагу саме цільової аудиторії, однієї реклами недостатньо. Спочатку потрібно зайнятися оптимізацією матеріалів, створити привабливий дизайн і зручну навігацію. Так, такий підхід не дасть миттєвих результатів, зате результат буде серйозним і стійким.

Насправді, залучити аудиторію-це тільки 50% справи, її потрібно ще й утримати, але це вже зовсім інша історія.