Якщо ви зробили прострочення за кредитом, то не треба думати, що банк махне на борг рукою. Навіть якщо йдеться про зовсім невелику суму кредиту, банк все одно почне процедуру стягнення, він зробить все можливе, щоб боржник погасив борг і встав назад у графік платежів.

Цілком логічно, що в такій ситуації вам дзвонять з банку і просять погасити утворену заборгованість. Але як вести себе по телефону? Що говорити банку, що обіцяти? З цими питаннями і розберемося.

Зміст:

  • Коли банк почне вам дзвонити?
  • Мета дзвінка
  • Чому банк постійно телефонує?
  • Чи має право банк дзвонити боржника
  • Що буде, якщо просто не брати трубку?
  • Навіщо банк дзвонить вашим близьким
  • Якщо банк дзвонить на роботу
  • до змісту ↑

    Коли банк почне вам дзвонити?

    Це станеться вже на 2-3-й день прострочення платежу. Як тільки в призначену дату на рахунку не виявилося грошей, банк відразу почне спроби зв’язку з боржником. Ваш номер телефону, вказаний в заявці на кредит, за нього і здійснювати дзвінки.

    до змісту ↑

    Мета дзвінка

    Якщо це тільки початкова стадія прострочення, ви тільки недавно пропустили строк внесення платежу, то телефонують працівники банку з метою з’ясувати, що сталося. Постарайтеся об’єктивно розповісти про причини затримки. Може ви захворіли, може вам затримують заробітну плату, чи сталися якісь труднощі.

    Менеджер запитає вас про те, коли ви внесете кошти на рахунок. Зазвичай співробітник банку веде діалог так, щоб боржник пообіцяв у найкоротший термін покрити заборгованість замість з усіма штрафами. Стандартно на це дається короткий термін, наприклад, не довше тижня.

    Мета дзвінка — повідомити боржника про суму, яку йому необхідно внести. Не забувайте, що після прострочення ви повинні не тільки основну суму поточного щомісячного платежу, але і відсотки, що набігли пені.

    до змісту ↑

    Чому банк постійно телефонує?

    Це психологічна міра впливу на боржника. Йому постійно дзвонять з банку, задають однакові питання. Боржника дратують ці дзвінки, і він готовий зробити все можливе, щоб вони нарешті припинилися. Так що, такий захід сприяє більш швидкому процесу стягнення.

    Цілком можливо, що ви буквально вчора говорили з представником банку і сказали йому, що закриєте борг в повній мірі через тиждень, але сьогодні з ранку вам знову дзвонять. І знову звучать питання про те, коли ви повернете гроші.

    Така практика діалогу з боржником зустрічається в багатьох банках. Вам будуть дзвонити, поки борг не виявиться закритим. Крім того, щоденні дзвінки носять інформаційний характер. Боржника повідомляють розмір боргу на поточний день, так як пені щодня збільшують розмір боргу.

    Сваритись і кричати марно. Вам телефонують з місця, схожого на колл-центр. Програма видає дзвінки операторам в автоматичному режимі. Тому ви щодня можете спілкуватися з різними людьми.

    до змісту ↑

    Чи має право банк дзвонити боржника

    Так, це його повне право. Звичайно, закон накладає обмеження по часу дзвінків. Боржника не можуть дзвонити вночі або рано вранці. Зазвичай цього не відбувається, тому що банки у своїй більшості ведуть діяльність цілком законно.

    Якщо ж вам телефонують ночами або по сто разів на дню, то, швидше за все, ви має справу з колекторами. Ці факти є порушенням законних норм, тому ви можете звернутися в прокуратуру. Тільки спочатку попросіть того, хто дзвонить представитися і вказати, яке юридична особа він надає. Колектори або співробітники банку зобов’язані надати цю інформацію.

    до змісту ↑

    Що буде, якщо просто не брати трубку?

    Таке рішення приймають багато боржників. Дійсно, здається, що якщо просто не розмовляти з банком, то можна уникнути неприємного осаду, який завжди з’являється під час і після бесіди. Деколи дійсно нічого сказати йому. Наприклад, якщо боржник не знає, коли він зможе стати в потрібне русло і заплатити.

    Але таке рішення може призвести до не менш негативним для боржника моментом — банк почне турбувати родичів і друзів позичальника. Коли громадянин заповнює заявку на кредит, він вказує в анкеті номери телефонів контактних осіб Банки просять вказати телефони якихось близьких позичальнику людей. І саме цим громадянам буде дзвонити банк, якщо ви перестанете відповідати на дзвінки.

    до змісту ↑

    Навіщо банк дзвонить вашим близьким

    Мета дзвінків — вплинути на боржника. Припустимо, банк починає дзвонити вказаним контактним особі, яка є братом позичальника. Зрозуміло, що цей брат після дзвінка зв’яжеться з родичем, буде питати про проблеми, стане цікавитися про те, коли той погасить кредит. Але банк продовжує наполегливо телефонувати контактній особі, тоді він вже починає пред’являти претензії до родича. Це сильний психологічний тиск, який сприяє більш швидкому погашення простроченого боргу.

    Право банку дзвонити родичам не заборонено законом. Крім тиску на боржника цей метод допомагає знайти його, якщо той ховається від кредитора.

    до змісту ↑

    Якщо банк дзвонить на роботу

    Така практика застосовується, як інструмент тиску на боржника. Це дуже неприємно, якщо тебе викликає начальство і починає говорити про непогашених кредитах.

    Найчастіше дзвінки на роботу — це не справа банків. Цим займаються колектори. Такі дії є неправомірними, тому що є поширенням конфіденційної інформації. Розглядами таких ситуацій займається Роскомнагляд, який і слід звернутися для припинення дзвінків.

    Автор: Ірина Русанова

    Це вам буде цікаво

    8 квітня 16:07
    Як правильно себе вести, якщо банк подав в суд за кредитом?
    Рано чи пізно прострочений кредит призводить до одного – банк подає в суд за кредитом. Це його законне право, яке відбите в кредитному договорі, підписаному позичальником. Завдання банку – повернути видану суму кредиту, а також відсотки, що набігли з моменту початку прострочення пені і штрафи. Якщо врахувати, що судовий процес починається мінімум через рік після здійснення позичальником порушення, то до цього моменту борг досягне великих розмірів. Що робити, якщо ви отримали повістку в суд? Почнемо з…

    29 березня 12:46
    Що робити, якщо вас наполегливо вимагають повернути чужий кредит?
    Кількість чинних кредитних договорів просто величезна, і серед них є маса проблемних позик, які банки всіма способами намагаються повернути. Ситуації, коли з…

    22 березня 14:34
    Як купити машину в кредит без внеску? Розглянемо реальні можливості
    Надання цільового кредиту на придбання автомобіля стандартно передбачає внесення певного розміру початкового внеску, який зазвичай складає…
    16 березня 14:16
    Як користуватися мультивалютного картою? Її особливості, функції та переваги
    Кредитні організації пропонують клієнтам скористатися пропозицією щодо придбання мультивалютної картки. Вважається, що даний платіжний інструмент зручний у…
    14 березня 15:43
    Як банк приймає рішення? Вивчаємо процес розгляду заявки на кредит
    При подачі заявки на кредит кожен банк починає процес розгляду, в результаті чого виноситься рішення про видачу кредиту або про відмову в його наданні. …
    10 березня 22:41
    Як терміново отримати мікрокредит онлайн? Найшвидший метод видачі позикових коштів
    Мікрофінансові організації активно ведуть свою діяльність, кількість їх клієнтів постійно збільшується. Отримати мікрокредит онлайн бажають громадяни, яким терміново…