Ви прийшли у супермаркет за одним лише хлібом і сіллю, а придбали до всього цього ще і крем для засмаги, новеньку футболку, три гелю для душу і гарний ножик для видалення серцевини груші (вже другий за останні півроку). Так як же так виходить, що ви просто спускаєте багато грошей і купуєте далеко не самі потрібні товари? Насправді вас до цього самим хитрим чином примушують продавці, використовуючи для цього прості прийоми. А щоб дізнатися про всіх рекламних хитрощах магазинів, читайте далі.
Зміст:
до змісту ↑
Гра в лабіринти
Ще один хитрий трюк – це особлива розмітка на підлозі магазину. Так, ви йдете по красивим стрілках і в результаті не шукаєте, де можна б скоротити шлях. З-за цього ви потрапляєте в ті відділи, куди зовсім не збиралися йти спочатку, помічаєте там безліч цікавих дріб’язкових товарів і купуєте їх. Якщо ж магазин не володіє великими площами, то вам неодмінно влаштують якийсь квест-бродилку, регулярно міняючи місцями звичні вам товари і переставляючи їх на нові позиції, щоб ви якомога довше бродили повз прилавки.
Також слід згадати ще про одну підступну прийому магазинів, яка також використовується в казино і різних гральних закладах. Так, у більшості супермаркетів ви не знайдете вікон і годин. Це спеціально робиться для того, щоб ви забули про поточному часу і ходили по магазину до тих пір, поки дійсно не втомитеся і захочете вийти.
до змісту ↑
Хитрощі з цінниками
І це аж ніяк не єдиний такий спосіб маніпуляції покупцями. Психологам вдалося встановити, що чим далі один від одного розташовані початкова ціна та її знижка, тим більше сприймається різниця між ними, а отже, підвищується спокуса купити річ. При цьому наголошується і додатковий ефект дисконту, тобто підвищення цінності речі у ваших очах. Приміром, якщо светр коштував 3 000 рублів, а зараз його ціна дорівнює всього 1 500 (якщо вірити барвистому ціннику), то ви, швидше за все, купите його, адже як можна відмовитися від такої «вигідної» пропозиції?
до змісту ↑
Стратегічна розкладка
Також товари різної цінової категорії можуть бути розставлені упереміш. Так, ви б придбали упаковку вівсянки за 100 рублів, але вона здається якось непристойно на тлі дешевої презентабельною коробочки за 420. В результаті цього ви впевнено берете упаковку, що варто все 420 рублів, щоб відчути себе забезпеченою людиною, який може собі дозволити якісні продукти.
до змісту ↑
Привабливі пропозиції
Ще один популярний варіант зібрати з вас кругленьку суму – це по-особливому згрупувати. Так, вам може бути не потрібен пральний порошок, але якщо до нього гарною стрічкою примотати ополіскувач і написати великими літерами У подарунок!«, то багато людей це обов’язково куплять. І тільки при уважному порівнянні ціни ви помітите, що просто заплатили за обидва товару, а не за один лише пральний порошок.
Справедливості заради варто відзначити, що подібні пропозиції можуть дійсно бути чесним і вигідними, але тут знову ж таки необхідно уважно розглянути ціни окремих товарів. Також не слід звертати особливої уваги і на розмір упаковки. Якщо ви, наприклад, купуєте 100 грам чаю у великій кольоровій коробці, то це ще зовсім не означає, що в інший пачці меншого розміру цього ж продукту буде менше. А адже багато людей підсвідомо «ведуться» на подібні виверти магазинів і продавців.
до змісту ↑
Оманливе розслаблення
З цією ж метою прямо перед вами можуть бути розставлені привабливі копченості або апетитна свіжа випічка, манлива до себе своїм спокусливим ароматом. І навіть якщо вам стоїчно вдалося перенести всі ці випробування і не купити нічого зайвого, то остання перевірка вас чекає прямо біля каси.
Так, поки ви стоїте в черзі покупців, прямо перед вами строкатими розкладені рядами всілякі жувальні гумки, шоколадні батончики, батарейки, сірники, кава, цукерки. І багато хто після виснажливого шопінгу незмінно нагороджують себе чим-небудь з цього багатого арсеналу «дуже потрібних товарів. Звичайно, така турбота про покупців заслуговує похвали, однак не варто занадто розслаблятися і потурати імпульсивних покупок, що вам намагаються нав’язати.
до змісту ↑
Як обійти рекламні виверти магазинів? Практичні рекомендації
- Важливо розуміти, що магазин – це, насамперед, місце для конкретної закупівлі товарів, а не заклад для відпочинку і розслаблення. Мабуть, найбільш ефективною рекомендацією тут буде попереднє складання чіткого списку товарів і продуктів, що вам потрібно купити, і неухильне слідування цим переліком. В крайньому випадку можна хоча б тримати в своєму розумі суму, за межі якої вам ні в якому разі не можна виходити. Тут вам сильно допоможе правильно складений особистий бюджет, докладніше про яку можна дізнатися тут.
- Також при можливості намагайтеся не брати з собою в магазин дітей. Так, були проведені спеціальні дослідження, згідно з якими через спільного походу з дитиною або декількома дітьми в магазин батьки витрачали приблизно на 29% більше, ніж запланували спочатку. Якщо ви віддаєте перевагу відправлятися за покупками всією сім’єю, то краще заздалегідь виділити, наприклад, 5-10% від всієї суми на додаткові витрати. Цікаво, що все це справедливо і для вашого партнера з єдиною різницею в тому, що в останньому випадку ваші витрати підвищуються приблизно на 19%. Тобто в ідеалі до походу в магазин варто ставитися як діловій поїздці, інакше зайвих витрат не уникнути.
- Багато психологи рекомендують розплачуватися виключно готівкою. Так як коли ви самі віддаєте свої гроші і наочно все це бачите, то в такому випадку вам складніше розлучатися з фінансами. Якщо цей нехитрий прийом діє і у вашому випадку, то користуйтеся ним.
- Ще корисно брати з собою відразу обмежену суму і заздалегідь встановлювати максимальні ліміти, які будуть працювати як обмежувач, відразу привчаючи вас до фінансової дисципліни.
- Намагайтеся не вистачати наостанок біля каси різні дрібниці, ціна на які біля стійки з касовим апаратом часто буває навіть вище, ніж на ті ж товари в глибині торгового залу. Саме така поведінка є запорукою розумних витрат.
- І звичайно ж, перед кожним походом в магазин особливо за продуктами харчування гарненько підкріпіться будинку, щоб розігрався апетит не провокував вас на зайві витрати і імпульсивні покупки.
до змісту ↑
Висновок
Такими виявилися найбільш ефективні прийоми магазинів і продавців, що змушують вас витрачати більше. Намагайтеся відразу помічати подібні моменти, не піддаватися на провокації і дотримуватися рекомендацій, описаних в цій статті. Успіхів!
Автор: Олексій Півень
Це вам буде цікаво
12 листопада 22:48
Що таке девальвація простими словами? Причини, наслідки та рекомендації до дії
Більшість громадян вважає за краще не вникати у всі хитросплетіння економічної політики своєї країни. Однак поточне положення держави як раз і залежить в першу чергу від стабільної економіки. А щоб всі ті події, що постійно відбуваються з національною валютою, стали раптом жорстоким потрясінням, як раз і необхідно розібратися в низці певних термінів (а зокрема з тим, що таке девальвація) і зрозуміти, що ж потрібно робити в конкретному положенні. Що таке…
12 листопада 20:51
Що таке дефолт простими словами? Всі різновиди, плюси і мінуси цього явища
Про дефолт свого часу говорилося так багато і емоційно, що межі даного терміна сильно розмилися і стерлися. Зазвичай в суспільній свідомості це явище…
6 листопада 17:01
Боротьба з інфляцією: найбільш ефективні методи захисту вашого капіталу
Якщо ви зберігати всі свої заощадження в якийсь скарбничці або ще краще в скляній банці, як робили це раніше, то досконало навчитеся того, як можна…
4 листопада 20:28
Що таке інфляція простими словами? Історія явища і його причини
Сьогодні термін «інфляція» є одним з найбільш часто вживаних економічних понять. Це слово використовують не тільки фінансові експерти, воно часто зустрічається…
3 листопада 10:39
Чому у нас такий низький рівень життя населення? Причини бідності і їх рішення
Ви коли-небудь замислювалися над тим, чому в багатьох країнах СНД такий низький рівень життя населення? У чому, власне, криються причини бідності і матеріального…
1 листопада 09:14
Головні ознаки фінансових проблем в майбутньому. Яке рішення потрібно зробити вже зараз?
На жаль, серйозні фінансові проблеми можуть виникнути у кожної людини причому в найнесподіваніший для цього час. І навіть якщо ви є відповідальним і…