Здрастуйте. У цій статті ми розповімо про те, що таке аутплейсмент.

сьогодні ви дізнаєтеся:

  1. для чого необхідний аутплейсмент;
  2. які методи використовуються в аутплейсменті;
  3. 6. Досвід росії в цьому напрямку.

Що таке аутплейсмент

Кожен розуміє, що процедура звільнення неприємна як для самого співробітника, так і для відділу кадрів. Особливо складно про це говорити, коли звільнення носить масовий характер. Часом, безробітними стають висококваліфіковані співробітники, з якими дуже складно розлучатися.

Щоб зберегти хороші відносини і допомогти своїм колегам, була спеціально розроблена схема аутплейсмента. Суть системи з загадковою назвою означає, що, навіть якщо компанія проводить скорочення кадрів, репутація не погіршується.

аутплейсмент персоналу – це визначення на нову роботу або посаду. Простими словами, роботодавець допомагає своєму співробітнику знайти нове місце роботи.

у більшості випадків в обов’язки співробітника аутплейсмента входить:

  • пізнавальна бесіда, завдяки якій працівник отримає корисну інформацію про те, як знайти нове місце роботи;
  • допомога в працевлаштуванні;
  • проведення спеціальних тренінгів;
  • допомога у створенні резюме;
  • пошук відповідних вакансій.

Етапи аутплейсмента

нова для росії процедура проводиться в кілька стадій:

  1. аналітичний етап.

Його можна назвати підготовчим або початковим етапом. Найголовніше на цьому етапі – це виявити слабкі і сильні сторони компанії. Також важливо скласти загальну картину стану компанії, виявити потенційні ризики і визначити, необхідно скорочення чи ні.

Якщо скорочення неминуче, важливо правильно визначити кандидата. У цьому випадку складається список взаємозамінного персоналу і відбувається порівняння. При виборі враховується стаж кожного працівника, досягнення та професійні навички.

На практиці, як би сумно це не звучало, але складається два списки: слабкі і сильні співробітники. За часом цей етап триває не більше 2 місяців.

  1. звільнення.

На загальних зборах виноситься рішення про звільнення і озвучується працівникові. Ось саме на цьому етапі, під час озвучування рішення, співробітнику вже готові надати відповідну допомогу. Спочатку просять підписати документи, після чого допомагають швидко знайти роботу. Роботодавці не люблять розтягувати цей етап і намагаються вкластися в тиждень.

  1. практичний етап.

Це заключний етап, коли зі співробітником починають активно працювати і повністю супроводжувати, поки не буде вирішено питання з працевлаштуванням.

Переваги та недоліки аутплейсмента

Здавалося б, аутплейсмент-відмінний напрямок, який допомагає звільненому співробітнику рухатися далі і професійно рости. Насправді, навіть у цього виду діяльності є недоліки. Розглянемо більш детально позитивні і негативні сторони аутплейсмента.

переваги:

  • збереження дружніх відносин зі звільненими співробітниками;
  • допомога в пошуку нової роботи;
  • запобігання судових розглядів з боку незадоволених співробітників, які потрапили під звільнення;
  • отримання при необхідності консультації у колишнього колеги;
  • зниження стресу і психологічного дискомфорту у працівника, який позбувся постійної роботи;
  • підвищення лояльності до компанії;
  • збільшення репутації на ринку праці.

Здавалося б, стільки плюсів. ефективність даного процесу очевидна. Але, тим не менш варто вказати деякі недоліки.

недоліки :

  • у проведення аутплейсмента необхідно вкладати кошти, часом істотні, тому компанії не користуються послугами спеціалізованих фірм і намагаються самі надати допомогу;
  • виконання заходів з працевлаштування можуть затягнутися на тривалий термін, що може принести збитки не тільки підприємству, а й працівнику;
  • співробітник може сам відмовитися від послуг компанії;
  • немає точних гарантій, що звільненому співробітнику консультант аутплейсмента зможе знайти хорошу роботу.

Види аутплейсмента

Здавалося б, суть процедури гранична проста і зрозуміла. вивільнення персоналу – це особливий вид управлінської діяльності, що передбачає комплекс заходів і видів. Насправді, виділяють кілька видів даного напрямку.

види аутплейсмента:

  1. відкритий.

Це найбільш затребуваний вид аутплейсмента, який застосовують багато компаній. При цьому співробітнику відкрито говорять, що він потрапляє під скорочення або прийнято рішення його звільнити з ряду причин. Також такому співробітнику, незалежно від причини звільнення, відкрито пропонують допомогу в працевлаштуванні.

  1. закритий.

Як правило, такий вид використовується тільки в тому випадку, коли під звільнення потрапляє провідний менеджер або керівник. Одним словом-співробітник високої посади. Відкрито заявляти про їх звільнення – досить небезпечна дія і мало компаній, які на це йдуть.

На практиці компанії приймають співробітника аутплейсмента або користуються послугами кадрового агентства. Як тільки підлеглому повідомляють про припинення трудового договору, йому відразу пропонують інші варіанти роботи, якими він може скористатися.

Є, звичайно, невеликий мінус для працівника, якщо підбором нового місця роботи буде займатися кадрове агентство. Деякі роботодавці ставлять обов’язкову умову – не пропонувати вакансії конкурентів.

  1. масовий.

Цей вид підходить тим компаніям, які відразу звільняють декількох співробітників. Це актуально, коли компанія визнана банкрутом або припиняє свою діяльність. Цей вид аутплейсмента можуть дозволити собі тільки великі організації, оскільки на його проведення йде багато коштів. За часом даний вид аутплейсмента може тривати від місяця до року.

  1. індивідуальний.

Застосовується, коли під звільнення потрапляє один співробітник. У цьому випадку інформація надається індивідуально і пропонується допомога.

Метод аутплейсмента

Як вже з’ясували, аутплейсмент – це процедура, яка допомагає співробітнику, який потрапляє під звільнення, знайти нове місце роботи.

Однак не варто забувати, що згідно ст.178 трудового кодексу рф, якщо звільнення здійснюється у зв’язку з ліквідацією фірми або скороченням штатів, то співробітник повинен отримати виплату.

Розмір виплати залежить від розміру заробітної плати працівника. Крім цього, така категорія співробітників може отримувати середньомісячний заробіток протягом 2 місяців після звільнення.

Звичайно, якщо мова йде про звичайного співробітника, то компаніям простіше зробити невелику виплату. Але що робити, якщо справа стосується «топа»? у цьому випадку простіше прийняти методи аутплейсмента і мирно розірвати трудові відносини без виплати великої допомоги.

У цьому випадку, компанії просто просять піти за власним бажанням, натомість пропонуючи допомогу.

на практиці при роботі з таким співробітником, в процесі звільнення використовують такі методи:

  • надання інформації, як правильно вибрати нове місце роботи;
  • допомога в складанні резюме, при цьому крім резюме складається позитивна характеристика на співробітника з колишнього місця роботи;
  • підготовка рекомендаційного листа з боку керівника, щоб збільшити шанси співробітника на отримання бажаної посади;
  • перевірка працівника на професійну придатність і при необхідності проведення безкоштовного навчання;
  • спілкування з психологом, який допоможе зняти стрес і налаштуватися виключно на позитивну хвилю;
  • навчання тонкощам, які допоможуть успішно пройти співбесіду і отримати роботу своєї мрії.

Не варто забувати, що кожен співробітник сам вирішує, довірити свою долю колишньому роботодавцю, або самостійно влаштовувати життя і займатися пошуком роботи.

Специфіка аутплейсмента

Як вже було сказано, аутплейсмент послуга, основне завдання якого полягає в тому, щоб допомогти працівникові, який опинився в складній ситуації.

Класична схема допомоги приЗвільнення передбачає вибір консультанта: внутрішнього або зовнішнього. У першому випадку зі співробітником спілкується спеціальний консультант компанії, який намагається максимально швидко знайти нове місце роботи. У другому випадку роботу проводять спеціальні агентства.

специфіка аутплейсмента полягає в тому, що вона складається з декількох основних етапів:

  1. комплексна оцінка.

Це найважливіший етап, в результаті якого визначається професіоналізм співробітника, який потрапляє під звільнення. В даному випадку складається індивідуальний план, в якому чітко прописуються всі цілі здобувача. Залежно від цілей визначається технологія і план заходів, який необхідний для досягнення заповітної мрії.

Після того як цілі і завдання складені, проводиться вивчення ринку з працевлаштування. Головне, вибрати не більше 5 компаній, чиї пропозиції підходять роботодавцю. На цьому перший етап закінчується.

  1. складання резюме.

Насправді мало скласти правильне резюме, щоб роботодавець відразу зміг вас виділити із загальної маси претендентів. Важливо навчиться “продавати” себе або простими словами самопрезентувати.

Багато претендентів потрапляють на співбесіду, але отримують відмову саме з тієї причини, що не знають, як правильно відповідати на питання. На цьому етапі проводяться різні рольові ігри, які допомагають отримати необхідні знання і впевнено себе почувати на співбесіді.

  1. активне просування.

Це не менш важливий етап, на якому здобувача в буквальному сенсі слова «піарять». Складається так звана програма, в якій прописується, хто повинен дізнатися про здобувача. Його резюме розміщують на кращих сайтах з пошуку роботи і передають відомості в кадрове агентство.

Необхідно, щоб роботодавці самі зацікавилися співробітником і зробили все можливе, щоб став він частиною їх компанії. Правильна презентація-це 99% успіху.

  1. психологічна допомога.

Це останній етап, на якому співробітник отримує кваліфіковану допомогу психолога. Не варто забувати, що неважливо, з якої причини підлеглий йде з роботи, звільнення – це завжди великий стрес. Психологи допомагають працівникові швидко налаштуватися на нову роботу.

Аутплейсмент в росії

Що таке аутплейсмент в росії, дізналися тільки після кризи, в 1998 році. Саме в цей час багато великих компаній були змушені провести велике скорочення і зробити це максимально лояльно. Якщо на заході ця послуга вже користувалася великим попитом, і на ній активно заробляли, то в росії це було новинкою. Зараз аутплейсмент в росії більш розвинений.

Перші компанії, які надали дану послугу, стали західні компанії manpower і dbm inc. По сьогоднішній день, аутплейсмент в росії досить рідкісне явище, яке зустрічається у великих містах, таких як санкт-петербург і москва.

якщо вірити статистиці, то таку послугу надають:

  • у москві 29 компаній;
  • у санкт-петербурзі 13 компаній;
  • в нижньому новгороді 7 компаній;
  • в єкатеринбурзі 4 компанії;
  • у тюмені всього 3 компанії.

Що стосується оплати, то для кожної компанії вартість аутплейсмента обговорюється в індивідуальному порядку. Багато в чому ціна залежить від того, яке проводиться звільнення, масове або індивідуальне.

Також враховується посада співробітника, оскільки є ряд професій, для яких знайти нове місце роботи вкрай складно. На практиці за подібні послуги доведеться заплатити від 10% до 20% річного доходу співробітника, який потрапив під звільнення.

На жаль, в росії не всі роботодавці готові платити за дану послугу і проводять звільнення за звичною схемою часто з великими порушеннями. Проте нехай навіть тільки у великих містах росії, практика впровадження аутплейсмента набирає обертів.